4 November 2013

'Sir Richard Branson: Hotels on the moon' republished

The Big Issue South Africa
Sir Richard Branson is one of the biggest names in world business. From starting a magazine for students at the age of just 16, to conquering the music industry and attempting to fly around the world in a hot air balloon, the British entrepreneur is famous across for his bold and daring projects. Sir Richard spoke to INSP about his plans to travel into space and his long term aim of seeing a Virgin hotel built on the moon.

Sir Richard said a “great deal of good” has come out of the street paper projects and the fact they are in 40 countries offers some “amazing reach and global impact”.

Sir Richard also a talked about his future plans and said: “We have some truly thrilling plans in the pipeline. Our plan for Virgin Galactic is to create a pioneering and successful business and to kickstart a new industry which could come to define the 21st century in the same way that commercial aviation defined the century before. The launching of satellites into space could enable us to do so much, from reducing solar radiation on earth to providing humanitarian assistance.

The interview with Sir Richard was republished by The Big Issue South Africa, Shedia (Greece), BISS (Germany), Macadam (France), The Big Issue Korea, The Journey (USA), L'Itinéraire - Canada, StreetWise (USA) and =Oslo (Norway).

The interview can still be downloaded here.

Sir Richard Branson: Hotels auf dem Mond
The Big Issue
South Africa

Sir Richard Branson ist einer der größten Namen in der globalen Geschäftswelt. Mit nur 16 Jahren gründete er ein Magazin für Schüler. Später eroberte er die Musikindustrie und versuchte, in einem Heißluftballon um die Welt zu fliegen – der Brite ist für seine mutigen Projekte bekannt. Sir Richard sprach mit INSP über seine Pläne, ins All zu fliegen, und über sein Langzeit-Ziel, ein Hotel auf dem Mond zu bauen.
Sir Richard sagt, dass „viele gute Dinge“ aus den Straßenzeitungs-Projekten hervorgegangen seien. Die Tatsache, dass sie in 40 Ländern verkauft werden, biete eine „verblüffende Reichweite“ und entfalte weltweit Wirkung.

Sir Richard sprach auch über seine Zukunftspläne: „Wir haben ein paar wirklich aufregende Ideen. Mit ,Virgin Galactic’ wollen wir ein wegweisendes und erfolgreiches Business gründen und eine neue Industrie schaffen, die das 21. Jahrhundert definieren könnte, wie kommerzielle Flugreisen das Jahrhundert zuvor definiert haben. Mit Hilfe von Weltraumsatelliten könnten wir so viel schaffen – wir könnten etwa Strahlungen aus dem All,  die die Erde treffen, reduzieren.“

Folgende Zeitungen druckten das Interview mit Sir Richard: The Big Issue South Africa, Shedia (Griechenland), BISS (Deutschland), Macadam (Frankreich), The Big Issue Korea, The Journey (USA), L’Itinéraire (Kanada), StreetWise (USA) und Oslo (Norwegen).

Das Interview steht hier immer noch zum Download bereit.


=Oslo (Norway)